Bir Dijital Reklam Ajansının Barınacağı Ofis Nitelikleri!
Merhaba arkadaşlar, kanalıma hoş geldiniz. Bugün sizlere ilk defa bir blog yazımı yayınlayacağım. Bunun için çok heyecanlıyım 🙂
Şimdi dijital reklam ajansı dedik ama Creative Agencyler, 360° Agency, Marketing vs gibi ofis kullanımı olan arkadaşları da kapsıyor yani bu konuşmalar…
3 yılın ardından değiştirdiğimiz 3 ofis değiştirmemiz ile birlikte oluşan tecrübelerimizi size keyifle paylaşmak isteriz.
2016 yılının eylül aylarında ani bir karar ile çıkmış olduğumuz bu yorucu yolcuğumuzun bizlere kattıklarını biz de bizim gibi yola çıkacak arkadaşlara aktararak onların bilgi sahibi olmasını isteriz. Çünkü böyle şeyleri tekrarladıkça ve tekrarlayanları gördükçe üzülüyorum :/
Şirket kurmaya karar verdiniz ve ofis mi bakıyorsunuz?
İşte ofis bakarken kaçınmanız gerekenler ve nedenler
Öncelikle bu işlere giriş seviyesinde olduğunuzu düşünerek gereksiz masraflardan kaçınmanız gerektiğini duyar gibiyim. Bu yüzden ofis giderlerini minimuma indirmelisiniz. Bu bağlamda ilk düşünmeniz gereken ısınma ve soğutma olmalı. Camekan, mantolamasız gösterişli plaza binalardan ve kartonpiyer ile şekillendirilerek doğum günü pastasına benzetilmiş binalardan kaçının. Çünkü bu yerler genelde güneşi oldukça üstüne çeker ve tüm yazı bunalmış geçirmenizi sağlar. Kışın da gereksiz ısı kaybına neden olarak yıl içinde tonlarca lirayı sadece ısınma ve soğutma için klima ve doğalgaza verirsiniz. *Tavsiye: Güneş gören cepheden de olabildiğince kaçının, sizin şeker olduğunuzu biliyorum, eriyebilirsiniz 🙂
Kaçmanız gerekenler 101: EMLAKÇI KOMİSYONU
Zingat, Emlak Jet ve Sahibinden.com gibi emlak arama sitelerinde çok sıkı bir araştırma yapmalısınız. Benim görüşümle “Hiç bişey yapmadan” bu parayı kazanmaları hiç etik değil. Birkaç detaylı filtre ile bu işin de üstesinden gelebilirsiniz. *Tavsiye: İlan arama sitelerinin “kimden” bölümlerini detaylıca kurcalamak ve mümkün mertebede ödememek. Ödenilecekse bile cüzi miktarlara pazarlık etmek.
Emlak Arama Filtreleri:
Eskiden emlak arama siteleri çok düzensiz ve vurdumduymaz çalışırdı ama son zamanlarda artık kiralanmış veya satılmış emlaklarla nadiren karşılaşılmakta. Ayrıca geliştirilmiş filtre özellikleri ile size en yakın emlakı detaylıca bulabilirsiniz. Teknik çalışmanız gerekiyor aslında mesela konut arama bölümlerindeki kelime filtrelerine “ofis kullanımına uygundur” ibarelerini takip edebilirsiniz. Veyahut arayarak bunu teklif edebilirsiniz. Hatta çocuklu aileden daha az zarar verdiğinizi bile göz önünde bulundurabilirsiniz. *Tavsiye: Öğrenciye kiraya veriyorsa ofise her türlü kiraya verir. Bence arayıp şansını denemelisin 🙂
Rezidans aidatları
Güzide ofisiniz emlakçınız tarafından şirin şirin pazarlanırken minimal minimal fiyatlardan bahsedebilir. Ama proje konutlarda ofis sahibi olmanın bazı problemlerinden birisi aidattır. Aidatlar m2 cinsinden hesaplanıyor ve daire planlarına göre kiranızın 3te 1’ini oluşturabiliyor bu da ortalama aylık 2.500 liralık kira bedeline sahip olan bir mesken için 800 TL küsür aidatı gözden çıkartmalısınız. Aidat içerisinde hiç bir zaman kullanmayacağınız spor salonları, saunalar, basketbol sahaları vb. sosyal aktiviteleri içerir. Bu durum bana bir fıkrayı hatırlattı. Tamamını anlatmayayım da zaten hatırlarsınız. Temelin otelden ayrılışı üzerine çıkan faturada Hamam parası Sauna parası gibi ibareleri sorar resepsiyon -“sabaha kadar yanıyordu girseydin kardeşim” der Temel’in verdiği cevabı burada yazamayacağım. Google’da 1. Sırada çıkıyor, bir okuyun 🙂 *Tavsiye: Giriş seviyesinde sadece gösteriş için böyle bir organizasyona bence gerek yok.
Evlerden kaçının:
Ofisiniz bir apartman dairesi olabilir lakin o apartman içerisinde aile olması pek doğru değil. Çünkü sabahın 10’unda başlayan bir elektrik süpürgesi sesi, bebek ağlaması ve alışverişten gelen insan gürültüsü duymak istemezsiniz. Şahsen ben de istemiyordum ama şartlar böyle gelişti. Sonra bu blog yazısını yazmaya karar verdim. Mevcutta barınan ofisimiz bir apartman dairesi ve bizim dışımızda herkes ev. Daha kötüsünü söyleyeyim: aile apartmanı ve herkes akraba 🙁 *Tavsiye: Muhasebe, Hukuk ofisi ve benzeri türevde ofis çalışmalarına müsait handan bozma apartman tarzı işyerleri de sizin için uygun olabilir. Hem bu tarz iş hanlarının gürültüsü daha az olur, sizin için de bir motivasyon artışı olur ama eğer siz gürültülüyseniz buradan atılmanıza neden olabilir, dikkat etmek gerekir.
Bir Ofisin İçinde Barındırması Gereken Nitelikler ve Açıklamaları
- Otopark:
Her ofise geldiğinizde yer aramak her ofisten çıktığınızda arabayı yerinde bulamamak sizin için büyük sorun teşkil edecektir. Bu devirde sokağa araba bırakmak gittikçe zorlaşıyor. Bunun için otoparkı olan bir projelere bakmanızı tavsiye ederim. Bunun size sağladığı yararlarsa saymakla bitmez. Örn. Gereksiz yere arabanız çizilmeyecek, yağmur çamurdan dolayı her gün yıkatmak zorunda kalmayacaksınız. En önemlisi de (gerizekalının) biri arabanıza çarptığı andaki gelişen tamir süresi boyunca yaşanılacak zaman kaybına uğramayacaksınız. Otopark olmazsa olmazlar listemin 1. sırasındadır. Bakın öyle “kaskom var bişey olmaz” demeyin. Bu çok önemli bir detaydır. Ufak bir kaza sizin minimum onarım için 1 haftanızı etkiliyor. Gereksiz yere diyaloglar ve zaman kaybı. Bence bu söylediğimi dikkate alın.
2. Fotoğraf Stüdyosu, Prodüksiyon Odası veya Atölye.
Bu oda sizin için bir atölye niteliğinde olacaktır ve adını istediğiniz gibi koyabilirsiniz. İstediğiniz gibi dağıtıp istediğiniz gibi toplayabileceğiniz alan olmalı. Şahsen fotoğraf çekimleri ve video prodüksiyonlarımı bu odada yaparken bir yandan da toplantı odası vasfında kullanıyorum. Hemen portatif eşyalar ile istediğim görünüme büründürebiliyorum. Bu tarz bir çalışma odasına ihtiyacınız olabilir. Eğer atölye türevi işleriniz, maket hazırlamak gibi projeleriniz veya buna benzer alternatifleriniz var ise bu oda çok işinizi görecektir.
3. Toplantı Odası
bir önceki maddede de dediğim gibi olmazsa olmazlardan bir tanesidir ama ben fotoğraf stüdyomu kullanıyorum. Böyle bir alan açmak zorundaysanız ve yeriniz yoksa çalışma alanının hemen yanında oluşturabileceğiniz yemek masası tarzında uzun masa, üstünde Hdmi ses bağlantıları ve elektrik kaynağı, karşınızda ise bir lcd televizyon ile toplantılarınızı bu şekilde “match” edebilirsiniz 🙂 öhöm artık yavaş yavaş ofisi oluşturmaya başladığımıza göre plaza diline de başlayabiliriz 🙂
4. Çalışanlar için Workstation / Çalışma Yoncası
Çalışma arkadaşlarınızın huzuru herkesten daha önemlidir. Kuluçkaya oturmuş bir çalışan arkadaşımızın çıkartacağı projelerden çok ümitliyiz. O yüzden bu arkadaşlarımız için ambiyansı güzel tutmalıyız. Minimal dekorasyonlar, işlevsel masalar ve çekmeceler ile çok da pahalıya kaçmadan bu işi çözebilirsiniz. Hem workstation alanlar çalışanlar arasında diyalogları arttıracağı için daha sağlıklı çalışmalar çıkacağına inanıyorum.
5. Yönetici için oda
Genel olarak mali durumlar için ihtiyaç duyuyorum buraya. Özel telefon konuşmaları, rakamsal durumlar, çalışanlarla özel konuşmalar veya özel çalışma durumları için. Yani aslında sevgiliyle yapılan telefon konuşması bile burda yapılıyor 😀 çünkü o kadar insanın arasında “bende seni özledim sevgilim“ diyemiyorum 😀 otorite sanırım ama ego değil kesinlikle ihtiyaç var 🙂 Not* arkadaşlarınız geldiğinde de bi prestiji oluyor 😀
6. Mutfak
Dışarıdaki “içine ne koydukları belirsiz” yemeklere yüksek yüksek fiyatlar vermektense bu işi içeride çözebilirsiniz. Şahsen biz öyle yapıyoruz. Kendim biraz hijyen konusunda pimpirikli olduğum için dışarıda yapılan yemeklere karşı bi dur diyip yeri geliyor kendim yapıyorum, yeri geliyor ofisten birileri yapıyor ama hiç aç kalmadık. Ayrıca böyle tost makinesi, mikrodalga ve buz dolabına da burada çok iş düşüyor 🙂 kendileri ailemizin sevilen parçaları. Sanırım blog yazısı burada “Nasıl bu kadar kilo aldım“ konusuna doğru emin admlarla ilerliyor.
7. Tuvalet
Olmazsa olmaz diyerek geçiştireyim mi yoksa han gibi bir yerde herkesin ortak kullanım…. Neyse neyse, mutfak başlığında hijyen ile alakalı görüşlerimi belirtmiştim.
8. Yüksek hızda internet bağlantısı.
bir adresi kendinize ofis yapacaksanız öncelikle arayın bu internet dağıtıcı firmaları ve buraya maksimum hız ne verdiklerini sorun. Eğer adsl ise o ilanın üzerini çizin. Çünkü çöplükle uğraşmayı kimse istemez. Sayfa görüntüleme süreleri sizi çıldırtır ve hıncınızı monitörden çıkartırsınız. Halbuki bunu önceden sizin düşünmeniz gerekiyordu. Son çıktığımız yerde 1.si olarak port yokmuş port olsa bile adsl internet varmış yani oldu ki port hatasını giderdik yine de keyifle internete girmeyeceğiz. Biz muhasır medeniyetler seviyesinde internete girmeyi beklerken eski osmanlı çağındaki kablolar ile internete bağlanmaya çalışıyoruz. Kesinlikle bu detayı önemsemenizi rica ediyorum.
Bir Ofisin Etrafında Olması Gereken Nitelikler ve Açıklamaları
1. Merkezi Konum
Her halükarda merkezi konumda olmak hem çalışan arkadaşlar için hem de müşterileriniz için çok yararlı olacaktır.
2. Ulaşım
Merkezi yerdeyse sorun yok aslında ama İstanbul diyince herkesin beklentisi metrobüs güzergahında olması.
3. Bankalar ve ATMler
En popüler bankaların şubeleri ve atmlerine yakın olmaya çalışın çünkü birilerini gönderip “git şurdan bi X.XXX TL para çek gel” diyebiliyorsun. Öteki türlü sürekli sarkıtıyorsun o işlerini. Cebinde para taşıyıcılardansan sorun yok ama dijital zamanda yaşadığımız için bence atmler ve bankalar çok önemli
4. NOTER: Bela is coming.
Ödeme yapmayan müşterinize bi ihtarname göndermek ister misiniz? O zaman beni takip edin. Mali durumlar için çokça iş gören ama benim nezrimde “kağıt israfı“ olan bir kuruluş sonuçta. Aldıkları parayı da her ne kadar etik bulmasam da kendileri olmadan yapamıyoruz. İhtarname gönderilen müşterinin hemen tatlış tatlış cevap vermesi filan 🙂 yerim sizi…
5. Belediye Kurumları / Vergi Dairesi / Evlendirme Dairesi
Ruhsat almanız veya belediye vergilerini ödemeniz gerekirse belediye kurumlarına yakınlığınız işinizi görecektir. Vergi dairesinde ve SGK’da da bir çok şirketsel faliyetler yapabilirsiniz. Hatta bunun için ayrı bir blog yazısı bile yazabilirim. Konular derin yani. Evlendirme dairesi de ajans içerisinde ortak projelerde bir birine aşık olan pelinsu ve berkcan için aslında. Hemen şıpsevdi metodu ile bir birine aşık olup hemen ortak yaşamaya başlıyorlar filan bunlar da çok tatlı tabi de 2 gün sürmesi acı oluyor. Sizin için adliyenin de yakın olması lazım. Aa buldum, yer: Çağlayan 😀
6. Olmazsa Olmaz: KARGO VE KURYE
Ararsınız gelir onda sıkıntı yok da bir deyim var “Hazıra dağ dayanmaz“ diye. Min kurye 100 lira alıyor. Bir kesilmiş fatura için de adam çağırmaya değmez, o yüzden yakınlarda böyle PTT kargo gibi bişey olursa bence muazzör olur, çünkü hem fiyatları ucuz hem de İstanbul içerisine oldukça hakimler. Bakın siz bu etapı okuyarak atlamayın, çünkü 1 ay boyunca gönderemediğim kargolar var.
7. Restoranlar veya yemek yiyebileceğiniz alanlar
Şahsen ben bi pizzacı olsa iyi olur derim ama abime “Kanka ofis etrafında ne olmalı? ” diye sorduğumda hiç düşünmeden şu cevabı verdi “Esnaf lokantası…” yani tabi kişiye göre değişebilir o yüzden bence “yemek yiyebileceğiniz alanlar“ desek daha doğru olur. Mutfağı kullanmazsanız size tatlı talı göz kırpabilir
8. Alışveriş alanları.
Ofis alışverişleri ve kişisel alışverişlerinizi kolaylaştırın artık, öyle büyük zaman kayıpları ve avm dolaşmaları yapmayın bence bu bi aktivite olmamalı. İnsanlar son dönemlerde sadece zaman geçirmek için avm vitrinleri önünde dolaştığını farkettim, yapmayın. Zamanınız bu kadar değersiz olmamalı. E şimdi Avansas gibi, Ofix gibi işlerini güzel yapan firmalar var ama yinede elle tutup gözle görmek veya fiyatına emin olmak kadar güven verici olmuyor. O yüzden alışveriş alanlarına yakın olmanızı tavsiye ederim
Bir ara vakit bulursam sizler için “Taşınma sırasında yapılacaklar” adında ve pastırma tadında bir blog yazısı yazabilirim. Gelen tepkilere göre blog yazma işini arttırıp veya azaltabilirim o yüzden görüş ve önerileriniz benim için çok önemli. Yorumlarınızı bekliyorum 🙂 Videoyu beğendiyseniz beğenmeyi ve yorum yapmayı unutmayın? Lan naapıyorum 😀
+ There are no comments
Add yours