Dijital strateji, iş performansını artırmak için teknolojiyi kullanmaya odaklanır, bu yeni ürünler oluşturmak veya mevcut süreçleri yeniden şekillendirmek anlamına gelir. Bir kuruluşun teknoloji ile yeni rekabet avantajları yaratmak için alacağı yönü ve bu değişimleri elde etmek için kullanacağı taktikleri belirtir. Yeni teknoloji, yenilikçi şirketlerin daha önce mümkün olmayan hizmetleri sunmasını mümkün kıldığından, bu genellikle iş modellerinde yapılan değişiklikleri içerir.
Günümüzde teknoloji, donanım veya yazılımdan daha fazlası olmak için işletmeyle bütünleşmiştir. Dijital teknoloji daha yaygın hale geldikçe ve dijital dönüşüm yolculuğunda şirketler ilerledikçe, dijital strateji ve iş stratejisi aynı olacaktır. Şimdilik, dijital girişimlerin ardındaki çabayı odaklamak için “dijital strateji” terimini kullanmak hala yararlıdır.
Dijital stratejinin hem bir kavram hem de bir varlık olduğunu hatırlamak önemlidir - yani dijital bir stratejinin sonunda somut bir plan veya yol haritasının oluşturulmasına yol açması gerekir. İzlemeye karar verdiğiniz belirli taktikleri değiştirmeye devam ederken, dijitalin şirketiniz için ne anlama geldiğini anladığınıza dair net bir taahhütte bulunmalısınız.
Örnek olarak, amacınız, şirketinizin geliştirmekte olduğu ve dahili olarak kullandığı temel verimlilik yazılımlarından para kazanmak olduğunu düşünelim. İlk başta, onu bir mobil uygulamayı bireysel kullanıcılara satmak için bir plan oluşturdunuz. Daha sonra, kendi mobil uygulamalarına dahil etmek için işletmelere satmaya karar verdiniz ve daha değerli olduğunu anladınız. Stratejinizin hedefi değişmedi, ancak planınız değişti. Dijital stratejinizin yol gösterici fikrini değiştirmek, şirketiniz için büyük bir değişim veya yeniden yönlendirme anlamına gelmelidir, ancak ideal olarak somut adımlar, gerektiği gibi dönmenize izin verecek kadar esnek olmalıdır.
Etiketler: dijital strateji pazarlama